CYPRUS WEATHER
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנשיא הקפריסאי החליט על הענקת חנינה לצעירה הבריטית מאיה נאפה

» חדשות » הנשיא הקפריסאי החליט על הענקת חנינה לצעירה הבריטית מאיה נאפה

על פי דיווחים מבריטניה הצעירה הבריטית שהורשעה בבדיה של אונס בידי ישראלים צעירים תזכה לחנינה נשיאותית ותוכל לצאת לחופשי גם אם יגזור עליה בית המשפט בקפריסין עונש מאסר בפועל. לאי הגיעו פעילים מבריטניה שאף טענו לקנוניה פוליטית אשר נרקמה בין ישראל וקפריסין כשזו הובילה ותרמה להרשעתה.

כזכור, טענה המשטרה בקפריסין כי הצעירה הבריטית בת ה-19 בדתה אונס קבוצתי של 12 צעירים ישראלים, זאת לאחר שצולמה בווידאו מקיימת עם אחד מהם יחסי מין בבית מלון באיה נאפה.

למול ההמתנה לקביעת העונש על ידי בית המשפט בקפריסין, הפגינו למען הצעירה פעילים מבריטניה שהעלו טענות שאופן התנהלות הפרשה בעניינה קשור לעסקת הגז בין קפריסין לישראל ובתוכה קנוניה פוליטית.

אליהם אף הצטרפו פעילים מישראל כשהם מפרסמים סרטון תמיכה ובו מציגים המצולמים משפטים כגון "אני אישה ישראלית ואני מאמינה לך",  "אני גבר ישראלי ואני מאמין לך" ו"זו לא אשמתך".

בראיונות שהעניקה אימא של הנערה לתקשורת הבריטית, קראה האם לבריטים להחרים את קפריסין לאור העוול שנגרם לביתה. האם טענה ש"החרמת קפריסין היא צעד חיובי. המקום הזה לא בטוח כלל".

למול כך שקבע בית המשפט שהצעירה הבריטית בדתה את סיפור האונס, היא צפויה לעונש מאסר של שנה בפועל בגין תלונת שווא. השופט, מיכאליס פאפאטנסידי, התרשם לשלילה מהנערה באומרו ש"היא לא עשתה רושם טוב על בית המשפט. היא לא אמרה אמת וניסתה להטעות את בית המשפט. אשמת הנאשמת מוכחת – היא הודתה באשמתה".

עורכת דינה של הנערה הוסיפה ש"אנו מכבדים את החלטת בית המשפט, אך לא מסכימים איתה. אנו מאמינים שהופרו זכויותיה ומתכננים לערער. אם לא נצליח, נעביר את העניין לבית הדין האירופי לזכויות אדם".

אולי יעניין אתכם גם

בשיתוף איזי נשיונילטי