CYPRUS WEATHER
Search
Close this search box.

משרד הבריאות של קפריסין נערך להתפשטות נגיף הקורנה

» חדשות » משרד הבריאות של קפריסין נערך להתפשטות נגיף הקורנה

משרד הבריאות בקפריסין, נערך למצב בו נגיף הקורנה, יתפשט אל תוך גבולות קפריסין.

ולכן, מכין משרד הבריאות הקפריסאי, תכנית פעולה מיוחדת. התוכנית, נבנתה בשיתוף עם משרד החוץ של קפריסין. במקביל, עומדים שירותי הבריאות בקפריסין, עם ארגון הבריאות העולמי, ומקבלים ממנו הוראות והנחיות מיוחדות בנושא.

נתונים על נגיף הקורנוס

נגיף הקורנה, עובר מאחד לשני, באמצעות מגע אנושי. על מנת לעצור את התפשטות הנגיף, הופסקה התחבורה הציבורית בערים בהן מסתובב הנגיף. גם הטיסות אל ערים אלו, הופסקו. בסך הכל, מעל 1,300 בני אדם נדבקו בנגיף הקורנה. רוב הנדבקים, הינם תושבי מדינת סין. נגיף זה, הפיל גם חללים. 41 תושבי סין, נפטרו כתוצאה מהידבקות בנגיף. לכן, עושות המדינות השונות מאמצים רבים על מנת למנוע את הכנסת הנגיף לתחומי מדינתם.

לנגיף זה, יש שבעה זנים. הזן שכעת מועבר בסין, הוא זן ה"סארס". חולה הנדבק בזן זה של הנגיף, עלול להידבק בהתקפה נשימתית חמורה. לפעמים, התסמינים הראשוניים של נגיף הקורנה, יהיו דומים לתסמינים שפעת. בהמשך, יהיו התסמינים דומים לתסמיני דלקת ריאות, אך מהר מאוד, יתגלה ההבדל. החום, יעלה מהר מאוד מעל ל-38 מעלות. אולם, התסמינים של הנגיף נעלמים מהר מאוד מהחולים. ההתקפה היא קצרה, אך מסוכנת. הבעיה היא, שאנשי הצוות הרפואי בחולה, חשופים אף הם לנגיף המסוכן, וכך עלולים אף הם להיות בסכנת מוות.

הפצת עלוני הסברה למטיילים

הדרך בה עלול נגיף הקורנה להיכנס אל גבולות המדינה, הוא דרך מטיילים תושבי המדינה, החוזרים מסין. משרד החוץ הקפריסאי, הוציא אזהרת מסע שלא לנסוע אל האזורים בסין, בהם התפשט נגיף הקורנה. בעלוני ההסברה, יש הסבר מפורט על הנגיף, על זן הסארס, כיצד הוא מועבר מהחי אל האדם, ומהם דרכי ההידבקות הנפוצים. בעלונים, יש הסבר כיצד להבדיל בין תסמיני שפעת רגילה, דלקת גרון ודלקת ריאות, לבין תסמיני נגיף הקורנה. בעלון, יש הנחיות כיצד לנהוג כאשר החום עולה ל38 מעלות.

הנחיות מיוחדות לתושבים הנוסעים לסין

לא כל תושבי קפריסין הטסים לסין, הם מטיילים. ישנם תושבים הטסים לסין לצורך עסקים, ונסיעות אלו, חיוניות ביותר עבורם. עבור תושבים אלו, הוציא משרד הבריאות הקפריסאי, הנחיות מיוחדות. עליהם, לנקוט באמצעי הגנה מיוחדים, על מנת לא להדבק מהנגיף. אזרחי קפריסין השוהים בסין, מתבקשים להישמע להוראות הניתנות על ידי רפובליקת סין בנושא הנגיף.

בדיקות רפואיות לתושבים החוזרים מסין

על מנת שתושבי המדינה החוזרים מאזורים הנגועים בסין לא יחדירו את הנגיף למדינה, עורכים בנמל התעופה, בדיקות רפואיות לתושבים החוזרים מסין. חלק מהבדיקות הללו, כוללות בדיקות מעבדה. הרשויות בנמל התעופה, עובדים לפי פרוטוקולים מסודרים. כאשר נתקלים רשויות התעופה במקרים חשודים, דואגים שירותי הבריאות לפנות את התושבים עם חשד החיידק אל בידוד בבית החולים.

אולי יעניין אתכם גם

בשיתוף איזי נשיונילטי