CYPRUS WEATHER
Search
Close this search box.

אשכנזי ביקש משר החוץ של קפריסין להיות קול ממתן בשיח האירופי על הסיפוח

» חדשות » אשכנזי ביקש משר החוץ של קפריסין להיות קול ממתן בשיח האירופי על הסיפוח

בסוף יוני הגיע ניקוס חריסטודילידיס לביקור בזק בישראל. במסגרת הערכות ישראל בנושא הריבונות בשטחים הצהיר השר אשכנזי כי ישראל מחויבת לקדם תהליך מדיני ומתואם על בסיס תוכנית השלום של טראמפ.

ניקוס חריסטודילידיס, שר החוץ של קפריסין, הגיע בסוף יוני לביקור בזק בישראל, כשבביקור נפגש עם שר החוץ גבי אשכנזי. בשל מגבלות הקורונה ערכו השרים את הפגישה בנתב"ג. ממשרד החוץ נמסר כי שני האישים "דנו בסוגיות שעל סדר היום הבילטראלי בין המדינות, כמו גם על נושאים אזוריים בהם יש לישראל ולקפריסין עניין משותף".

אחד מנושאי הפגישה נגעו לנושא הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. אשכנזי אמר לחריסטודילידיס כי ישראל מחויבת לקידומו של תהליך מדיני בצורה אחראית תוך תיאום עם שאר הגורמים השונים באזור וזאת לצד שמירה על האינטרסים המדיניים והביטחוניים של שלה. בקשתו של אשכנזי לשר החוץ הקפריסאי כללה גם בקשה שקפריסין תהווה "קול ממתן" בשיח של מדינות אירופה אודות החלת הריבונות של ישראל בשטחים.

קפריסין נחשבת לאחת מהמדינות הקרובות לישראל מבין מדינות האיחוד האירופי. בעבר פעלו הקפריסאים למנוע מהלכים של שאר מדינות אירופה כנגד ישראל. הקפריסאים טרם הביעו עמדה פומבית בנוגע להחלת הריבונות הישראלית.

נושא נוסף עליו דנו השניים היה בנוגע לפתיחת השמיים וחידוש קשרי התיירות בין המדינות. אשכנזי אמר כי בישראל פועלים רבות על מנת לצמצם את רמת התחלואה במדינה, תוך שהוא מקווה שבקרוב הדבר יאפשר את פתיחת השמיים בין המדינות. בהמשך דנו השרים גם על שיתופי פעולה בתחום האנרגיה בחלק המזרחי של הים התיכון ובשיתוף פעולה טריטוריאלי שבו נמצאת גם יוון.

אשכנזי הצהיר כי "בין ישראל וקפריסין אינטרסים משותפים רבים בתחומים האסטרטגיים, המדיניים, הכלכליים והביטחוניים. כל ביקור כזה מחזק את הקשר החשוב והשותפות במזרח הים התיכון. אני שמח מאוד שהשר חריסטודילידיס בחר במדינת ישראל כמדינה הראשונה בה הוא מגיע לביקור רשמי בעידן הקורונה, מה שמעיד על קשרי הידידות האיתנים והיציבים והסולידריות בין המדינות, המציינות השנה 60 שנים לקשר ביניהן".

ביקור הבזק של שר החוץ הקפריסאי התרחש במקום ביקור צפוי של הנשיא עצמו – ניקוס אנסטיאסדס. ביקור שר החוץ הקפריסאי מהווה המשך לביקורו קודם של ראש ממשלת יוון בישראל קיריאקוס מיטסוטקיס.

בשנים האחרונות עושה ישראל מאמץ כביר לטפח קשר אסטרטגי קרוב עם יוון וקפריסין, כשהן מקיימות מפגשים משולשים באופן קבוע על מנת לדון במספר נושאים חשובים.

https://www.gov.il/he/departments/news/fm_gabi_ashkenazi_met_with_cyprus_fm

אולי יעניין אתכם גם

בשיתוף איזי נשיונילטי