CYPRUS WEATHER
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמונות מזעזעות של ציפורי פלמיגנו מתות באגם המלח בלרנקה

» חדשות » תמונות מזעזעות של ציפורי פלמיגנו מתות באגם המלח בלרנקה

שר החקלאות של קפריסין, ביקש לערוך בירור וחקירה יסודית, בעקבות צילומים מזעזעים, של צילומי עופות פלמינגו מתות באגם המלח בלרנקה. ארגוני הירוקים, קוראים לערוך חקירה מיידית, כיצד מתו הציפורים.

האם ייתכן שמות הציפורים אירע בגלל מזג האוויר?

גורם בעיריית לרנקה, מסביר שבחודש בו צולמו התמונות, אירעו 3 מקרים של מות ציפורי פלמינגו. לפי דבריו, המוות אירע כתוצאה מתנאי מזג האוויר שלא הותאמו לציפורים.

גופות הציפורים נשלחו למעבדה פתלוגית.

על מנת שיהיה ניתן לחקור יותר לעומק מה גרם למות הציפורים, הועברו גופות הציפורים למעבדה פתלוגית וטרינרית. המעבדה, תחקור ותבדוק מה הייתה הסיבה שגרמה למות הציפורים.

מה תנאי מזג האוויר באגם המלח בלרנקה במהלך השנה?

ברוב ימות השנה, שורר מזג אוויר נעים מאוד באגם. ולכן, ייתכן שירידה חדה בטמפרטורות, ותנאי קור לא מותאמים, יגרמו למות ציפורי הפלמינגו. באופן כללי, האקלים באגם נוח לציפורים, העוברות בדרכם במקום זה בעת נדידתם בחורף. חלק מלהקות הפלמינגו, נשארות לשהות סביב האגם בכל עונת החורף.

אגם המלח משמש בית טבעי לציפורי הפלמינגו

העובדה שהצילומים יוצרים זעזוע, הינה בגלל שבאופן כללי, משמש אגם המלח בלרנקה, גן עדן לציפורי פלמינגו. הציפורים, צדות את הסרטנים והדגים השוחים בתוך המים באגם. תיירים מכל העולם, באים לראות את הציפורים הללו על שפת האגם. מאובנים שהתגלו באזור, מראים שהאגם משמש בית למינים שונים של עופות ובעלי חיים, כבר מתקופות קדומות.

אגם המלח של לרנקה – גן עדן לציפורים

האגם, משמש אימפריה עבור הציפורים המקומיות והנודדות. בסביבות האגם, חיים 85 מינים של ציפורים. ניתן למצוא סביב האגם שחפים, ועגורים. בגלל חשיבותו הביולוגית, הוכרז אתר זה, כאתר ל"שימור". כמו כן, מוגדר האגם, כ"אזור עופות חשוב". חלק מהאזור של האגמים, הוגדר כ"פארק לאומי".

האגמים, מוקפים בשיחי לופיטים.

 

אגם המלח בחורף ובקיץ

מפלס מי המלח של האגם בחורף, שונה ממפלס מי המלח של האגם בקיץ. בעונת החורף, מלאים מי האגם. לעומת זאת, בעונת הקיץ, מי האגם נסוגים בשפל. וכך, נוצרת אדמה המורכבת ממלח ואבק. על אדמה זו, חיים העופות בקיץ.

אגמים אלו, אינם עמוקים במיוחד. עומקם הוא מטר. שטח כל האגמים ביחד, הוא 2.2 קמ"ר. האגם הגדול ביותר מתוך ארבעת האגמים, הוא אגם אליקי. בתקופות מסויימות, היו באזור האגם מפעלים לייצור מלח. אך, פעילות מפעלים אלו הופסקה.

היכן נמצאים האגמים?

4 אגמי המלח של לרנקה, נמצאים קרוב לים התיכון. ישנם אזורים השייכים לעיריית לרנקה, החוצצים בין האגמים. ליד האגמים, נמצא נמל התעופה של לרנקה. מצד אחד של אגם אליקי נמצא פארק "אגם המלח", ומהצד השני, נמצא "פארק טקה". פארק זה, קרוי על שם מסגד "טקה", הנמצא צמוד לפארק.

אולי יעניין אתכם גם

בשיתוף איזי נשיונילטי